lördag 8 juli 2017

Utflykt!


Idag fick det bli en liten utflykt. Först landade vi i Nässjö för att ta en titt på bagageluckeloppisen, men med tanke på väderleken som gett en hel del regn så var det inte många säljare. Det blev därför en sväng till Eksjö för att göra premiärbesök på Erikshjälpen där samt Dollarstore. 

Fikasugna började vi smått bli och tanken slog mig att  Två röda hus inte skulle ligga så långt ifrån. Så det blev även ett besök där. Och jag lovar att det är värt ett besök! Man bör dock vara rejält hungrig om man beställer en belgisk våffla för jag lovar det snålas inte med storlek eller tillbehör!

Jag gillar även att man kan handla lite smått och gott också både inredning/presenter med mera. Ett litet smultronställe skulle jag vilja säga om "Två röda hus". Mysigt att sitta både utomhus och inomhus.

Så varför inte slå slag i saken i sommar och åk dit. De har även en facebooksida "Facebook Två röda hus"




//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...