fredag 14 juli 2017

Gårdagen i bilder!





Vi åker lite hit och lite dit. Gårdagens spenderades i Västergötland en sväng. Basta Kvarn i Blidsberg är ett måste om man ska fika. Gott fika och mysig miljö! Maja gjorde premiärbesök här igår! Dessutom har de många glassorter och jag är imponerad det fanns en som hette "Tornado" med smak av sockervadd och jag lovar det smakade sockervadd!



Är man ändå i trakterna av Falköping så måste man ju in på Falbygdens ost. Att få provsmaka är ju inte fy skam heller och något Maja gillade att göra.

Och efter tips så besökte vi även Mössebergs djurpark som ligger vid Mösseberg i Falköping. Är faktiskt imponerad över hur mycket djur som fanns där. Och jag känner jag vill ha både getter och minigris igen och varför inte en åsna också ;)

Det finns även ett rejält utsiktstorn på Mösseberg. Maja och hennes morfar gick alla 206 trappstegen och skådade utsikten i det 35 meter höga tornet. De var de enda modiga!



Vi var även en sväng på Hem och Hobby i Hjo innan vi for iväg hemåt. Jisses vad det fanns mycket fint där och inte är det litet heller.

Och väl i hemtrakterna fick det bli en fika i Byarums Hembygdsgård. Och naturligtvis fick det bli några lotter också.

Väl hemma så var både jag och Maja helt färdiga och var mest bara. Sovit som stockar i natt.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...