måndag 5 juni 2017

På rymmen

Igår rymde jag hemifrån med mina föräldrar för att ta en loppisrunda. Första stoppet blev Olofs handelsbod som ligger i Moheda. Mycket saker till bra priser och inte så hysteriskt som Östregård Antikt och loppmarknad . Vi besökte även Östregård, men jag är inte så fullt fanatisk över det stället...

Men vi besökte Broaskogs gårdsbutik och trädgårdscafe . Ett mysigt ställe mitt ute i ingenstans dock inte så långt från Moheda. Jag är fascinerad. Har alltid drömt om att ha något eget, men tyckt jag bor för avsides, men det var mer avsides än vad jag bor nu jag lovar. Gott fika med möjlighet att köpa både blommor och annat. 

Vi hamnade även i Ör hos Klockaregården och lite växter inhandlades. Det blev även en sväng till Växjö och Gran Samarkand för att shoppa och äta. Det blev faktiskt lite kläder inhandlat till mig och naturligtvis Maja också.


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...