torsdag 22 juni 2017

Hejdå...


Idag var det dagen D. Dagen då jag stämplade ut från det som varit min arbetsplats i nästan sex år. Avtackade har jag blivit i flera omgångar av chef, styrelsemedlemmar och kollegor. Det känns i hjärtat att lämna, men det var dags nu helt enkelt. Många härliga skratt, men en del gråa hårstrån har blivit till på min "fd" arbetsplats. En lärorik tid helt enkelt där man haft många spännande möten och lärt känna många människor. 

I dag sa ett barn till mig "Therese du får inte jobba på någon annan förskola" och har så sagt till och från sedan vi börjat prata om att jag ska börja någon annanstans. Den tog lite extra i hjärtat...turligt nog så ska jag göra en liten visit nästa vecka och bjuda på lite gott. 

Nu ska jag vara ledig med Maja i sex veckor. Därefter väntar ett arbete i en ny kommun dvs. den jag bor i. Det ska bli spännande! Och så ska jag komma ihåg och att ta vänster och inte höger på mornarna i höst ;) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...