fredag 17 februari 2017

Det är dags nu!


"Livet är aldrig en lätt väg, men alternativa vägar finns alltid tillgängliga
 när du känner att du är vilse. Allt du behöver göra är att välja rätt väg."


Det blev ett wake up call i eftermiddags. Jag kände att energin bara försvann totalt ur mig. Det kändes som jag i princip bara andades och kunde inte röra mig. Känslan att vara helt utmattad, att knappt finna ork för att hämta ett glas vatten. Känslor som knackade på och talade om att jag inte ska tro jag är något.

Jag måste välja rätt väg nu. Vet att jag tänkt det så många gånger tidigare, men det blir ändå att man välja det man upplever tryggt, men som kanske inte är hälsosamt i längden. Man väger fördelar mot nackdelar.

Tänker på en händelse idag. Det är såna som gör det svårt att välja rätt väg. En positiv händelse som man får stoppa i det glada paketet som man kan ta fram när det inte känns fullt så roligt. //Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...