måndag 6 februari 2017

Att sitta ned!

Vi är nu i en fas när vi ska köpa nya köksmöbler. Det är inget lätt uppdrag att finna nya möbler. Inte när man heter Therese och har en sambo som heter Lars. Jag älskar vita möbler och min sambo skyr det som pesten ungefär. Så vi får liksom mötas på halva vägen var någonstans. Och vad är bra när man ska hitta nya köksmöbler och vad är en bra stol egentligen?

Ja, jag vill först och främst ha något som passar mitt gamla hus som är från 1700-talets slut. Det ska liksom fungera till resten av inredningen i köket såsom köksspis och andra inventarier. Jag vill ha en stabil stol, som man kan stå och balansera på när man hänger upp gardiner. Dessutom vill jag ha en stol med lång rygg så man sitter rak i ryggen och inte som en säck potatis. Dessutom ska den ändå vara bekväm eftersom det är en möbel man använder dagligen.

Jag fanns faktiskt en som vi känner att vi kanske kan mötas kring. Den är både vit och har ändå ett träinslag i form av valnöt i färgen.Jag fann tack och lov en bra hemsida med många matstolar i olika färger och former. Stolen här intill kommer ur serien BESO som föll mig i smaken. 


Smaken är helt enkelt som baken - delad. Finns stolar för i princip alla smaker där. Moderna, gröna, vita, gammaldags stil och så vidare. Liksom matstolar som passar både korta och långa människor. Nu ska vi bara bestämma oss för ett antal stolar också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...