lördag 21 januari 2017

Toner i natten - Jojo Moyes

I veckan läste jag ut Jojo Moyes "Toner i natten"

Den handlar om Isabel som är en hyllad violinist som i princip har det perfekta livet med en stilig och affärsman till make och två barn. Helt plötsligt rasar hennes värld när hennes make dör i en olycka. Det visar sig att ekonomin inte var så bra. Mitt i allt ärver Isabel en herrgård mitt ute i ingenstans. Och det visar sig även att fler vill ha denna herrgård.

Mina tankar är att detta är en bra historia. Den innehåller allt man kan önska i Feelgoodväg dvs. kärlek, sorg, glädje. Hade kanske velat förändra en del saker i slutet ;) Jojo är väldigt bra på att beskriva miljöer, man kan se herrgården framför sig och omgivningen omkring. Det är ett bra och spännande flyt! En bok jag rekommenderar att läsa.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...