fredag 6 januari 2017

Kylan nyps

Det blev ingen promenad igår, så i dag fanns inga bortförklaringar att tillgå. Har lovat mig själv att röra mer på mig för jag mår så mycket bättre då. 

Så efter att ha varit en sväng i Nässjö åkte varma kläder på liksom mina underbara ice bugs-skor. Man går helt obehindrat med dem när det är halt. 

Kan meddela att 5 kilometer senare så hade kylan nypt i mina kinder rejält och en skön känsla efter den friska promenaden fanns inom mig.

Dessutom är det skönt att veta att det återstår två härliga sovmornar till innan arbetet drar igång igen. Även om det är skönt att återgå till rutiner eller hamsterhjulet som en del kallar det. I natt blev det inte mycket sömn för det liksom knackade i mitt gamla hus av kylan. Vi hade över 20 minus inatt. För att se det positivt så var både knott och myggfritt ;) 


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...