lördag 31 december 2016

Förväntningar


Det är snart ett nytt år. 2017 är runt hörnet. Vad har ni för förväntningar för 2017? Det är ju något visst med ett nytt år. Det blir liksom en sorts nystart.

Vad händer 2017?

Ja, jag vet att jag ska gå en kurs på högskolan. Handledarutbildning på 7,5 hp. Det är helt klart något jag ser fram emot. Härligt att få ut studenter som sprudlar av tankar och kommer med nya synvinklar. 

Förhoppningsvis blir jag hälsosammare under 2017 efter en kaotisk höst. Mer motion och bättre kost. Sätter dock inga krav på mig själv att gå ned si och så många kilon. 

Jag lovar att uppleva mer. Kanske gå på någon teater eller konsert. Eller varför inte åka iväg på spa.

Jag tror att jag kommer att köpa en "raggarbil". Helst en cheva belair -58. Och något jag vet helt säkert är att min rockabillyklänningsgarderob kommer att utökas.

Jag hoppas på mindre tråkigheter som skador och sjukdomar bland släkt och vänner. 

I världen hoppas jag på ett lugnare år. Att konflikter och elände löser sig. Det finns mycket oro i vår värld både med miljön och religion. 

Gott Nytt År på er//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...