lördag 3 september 2016

Mycket svamp!

Åh idag fick det bli återigen en svamptur. Innan jag gav mig iväg såg jag till att svampfångsten från tidigare gavs bort. Kul när man glädja någon! För min del räcker en smörgås med stekta kantareller ungefär, men jag älskar som sagt var att plocka svamp. 

Det är en av de få saker som ger mig lugn inombords numera. Att ströva runt i skog och mark med fokus på kantareller. Man hör fåglar som kvittrar, vinden som susar bland träden och man känner att flåset får jobba på eftersom det blir verkligen att gå över stock och sten. 

Dessvärre är man inte ensam i skogen numera utan det är många och då menar jag mängder med älgflugor. Fast jag stör mig inte så längre på dem konstigt nog. Ska dock testa något spray/smörja som mamma har införskaffat som sägs skrämma bort de där krypen...

Ha en härlig lördag//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...