söndag 8 maj 2016

Vilken häääärlig helg!

Wow vilket fantastiskt väder vi har haft de senaste dagarna. Helt underbart! Och det känns som vi har varit ute så mycket som möjligt och fixat med allt möjligt här hemma på "gården". Det har fixats i växthuset, lekstugan har blivit med trädäck, det har grillats och en massa annat. Igår var vi och besökte Skillingaryds marknad. Givetvis inhandlades både sockervadd och ballong samt min tradition att köpa blommor...Dagarna har liksom swishat förbi fortare än kvickt. 


Och så ska jag ju faktiskt tycka till också :) Det kom ju en loppi blog bag.


En mössa från Geggamoja har kanske varit så prioriterad att ha på dessa härliga, men varma dagar. Den sitter i alla fall som en smäck på min 3½ åring till dotter. Och turligt nog var den "tjejig" också. Det är väldigt viktigt för henne med rött och rosa osv. Härligt med en rabattcheck också!

Yoplait är aldrig fel här hemma på berget. Perfekt liten mellis en varm sommardag då den svalknar halsen gott. Tummen upp! Liksom reflexen som vi har provat inne i badrummet som är enda rummet som går att få riktigt mörkt och så har vi lyst med ficklampa på. Den ska vi använda när mörkare tider kommer...

Snobben - filmen har vi faktiskt plöjt igenom två gånger. Det är vår myskvällssysselsättning. Varva ned i soffan och se på film! Lite popcorn till sen är kvällen gjord! 

Och min stora favorit i bagen är helt klart Dermosil. En rengörningsgel som får mig att känna mig fräsch faktiskt! Det kommer bli fler av den modellen här.

Old el paso chicken tinga föll mig också i smaken, men inte sambon dock som får kväljningar av bara ordet chicken så han avstod. Kul ide helt klart! 

Tack för jag fick äran...Loppi Event!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...