fredag 13 maj 2016

Inlåst

Igår hände det igen dock med en viss medhjälpare. Jag och dottern skulle titta till hönsen igår kväll. Jag stod inne i hönshuset och kikade under de ruvande hönorna när jag hör dottern säga oj. Hon hade lyckats låsa in mig i hönshuset.

Tror ni hon kunde låsa upp låsregeln? Nej...Det var för tungt tyckte hon. Så nu får jag skriva i den blå skrivboken över alla hyss hon gör ;) Det var andra gången jag varit inlåst i detta hönshus. Tacksam att det var nät på dörren så jag kunde liksom dra bort lite och få ut armen och låsa upp. Förra gången var det en hel dörr och den blev sig aldrig lik efter att jag i princip sparkade mig ut...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...