fredag 20 maj 2016

Dagen efter...


Det är nästan precis ett år sedan jag skrev "Dagen efter". Nu är det återigen "Dagen efter". Mycket tankar som virvlar omkring inför hösten. Det är ju så i min bransch. Förutsättningar förändras och ibland mindre förändringar och ibland större förändringar. 

Det är sällan det känns bra när man skakas om. Man vet ju vad man har, men inte vad man får. Det finns en del frågetecken och sånt tar energi. Men ska man se det positiva så behövde jag åtminstone inte stanna bilen på hemvägen och böla i år i alla fall!

Men jag har ändå en klump i magen. Jag önskar ibland att jag vore mer modig.
Jag har fått många erbjudande om andra arbeten som jag både sökt och inte sökt, men jag har tackat nej. En anledning är att man har så goa kollegor :)


Vi hade en sån underbar förskolans dag igår :) Vilken glädje! Vilken stämning!
Underbart är ordet! 


Men det är kanske dags ändå...att våga ta steget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...