lördag 16 april 2016

Lördag


Åh vad jag skulle ha sovmorgon i morse tänkte jag igår. Men icke sa nicke! 07:00 var jag klarvaken och det vara bara att kliva upp. Hästarna fick komma ut i hagen och få frukost, hönsen fick sin frukost samt komma ut i hönsgården ett par timmar innan de släpptes på lösdrift.

Det är i alla fall riktigt skönt med helg. Det har varit en intensiv vecka med arbete och annat. Nu ska jag ladda energi för ännu en intensiv vecka. Det är mycket som far runt uppe i knoppen. Är faktiskt lite ärligt trött på att höra att man ska tänka utanför boxen och se möjligheterna. Ja, så är det faktiskt att vara inom barnomsorgen och säkert inom många andra branscher också.

Jag älskar verkligen mitt jobb i sig, men det finns ett men. Förutsättningarna är inte alltid dom bästa. Vi har många kringuppgifter och det kommer ofta till nya trots man inte tar bort någon tidigare arbetsuppgift. Det känns som man inte hinner se alla härliga barn och finnas nära som det ofta behövs. 

Kanske är det dags att hitte på nåt nytt trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...