onsdag 20 april 2016

Havskatten - Ann Rosman

Titel: Havskatten
Författare: Ann Rosman

Handling:År 1906 tar Direktör Lundgren med familj  in på Turisthotellet, trots att det egentligen är alldeles för dyrt för dem. Men förhoppningsvis kan den stärkande havsluften kurera den sjukliga dottern Karolina, och kanske kan de på köpet finna henne en välbeställd make. År 2013 har brandkåren övning i Marstrand. De finner en död man under rökdykningsövning... 


Mina tankar: Ann Rosman är en av mina favoriter. Jag har lite svårt att begripa kopplingen 1906 och 2013 mer än att det är i samma hus och miljö som det hela utspelar sig. Men mellan tiderna så flyter det ändå på för mig som läsare. Jag vill ju veta hur det går för Karolina så klart liksom vem som har mördat mannen. Och det är inte alltid som man tror som vanligt i Rosmans böcker. Mördaren är den man minst anar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...