onsdag 6 april 2016

Denna dagen, ett liv - Jens Andersen

Det tog sin lilla tid att läsa denna biografi om Astrid Lindgren. Inte för att den inte var intressant utan på grund av att det var mycket som man inte visste och var tvungen att ta in. Många tror nog att Astrid Lindgren hade ett okomplicerad liv förutom att hon fick ett antal refuserade manus. Hennes liv var allt annat än bara idylliskt. Mycket intressant bok som gav en tydlig inblick i Astrids liv.

Det härliga är när jag läser citat av Astrid i boken så kan jag höras hennes röst. Det har jag med mig från Emil i Lönneberga-filmerna.

Och vem är inte tacksam för allt som Astrid Lindgren givit oss i våra unga år. Dessa härliga böcker och filmer är fortfarande favoriter bland barnen som växer upp idag. Min dotter älskar Ronja Rövardotter och ibland leker vi att vi hoppar över "Helvetesgapet" och är Ronja och Birk och min dotter är 3½ år gammal. 

Tack Astrid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...