onsdag 20 april 2016

Cirkustajm!


Igår efter arbetet blev jag och Maja bjudna på cirkus av mormor och morfar. Det var två fartfyllda timmar. Det var inte fullt besökare så man behövde inte trängas i alla fall. 

Vet att många cirkusar fått dåligt rykte för att man använder djur i showerna, men de kommer ju i alla fall ut och syns! Det finns många djur som aldrig syns och har inte en chans i världen att få hjälp om det skulle behövas. Och jag är självklart imponerade av alla smidiga och viga människor som gör hisnande saker uppe i luften...En snurrade runt så jag blev liksom yr i huvudet själv som tittade på! 

Maja vaknade till igårkväll sent och sa "Jag tyckte hundarna var roligast, vad tyckte du mamma" och sen somnade hon om. För inte tala om glädjen att få äta sockervadd och popcorn. (Ja jag provsmakade också ;) )//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...