fredag 4 mars 2016

Fredag!!! I love it!

I morse när jag vaknade så kändes det som en hel evighet tills klockan skulle slå sisådär 15:30 och jag kunde ta helg. Men jag tvingade mig upp för att inse att det hade kommit galet mycket snö! Det var ju kanske inte precis så att jag studsade ut och gjorde stallet och jublade! Snarare drog jag ned mössan så långt det gick och höga stövlar för att för undvika att se snöeländet. 

På väg till arbetet så hoppade jag att det kunde varit plogat åt rätt håll, men icke sa nicke. Varför göra livet lätt för Tess? Nä, det är ju bättre Tess får sitta på spänn och sjunga "Allt jag behöver nu" och möta den ena efter den andra fartdåren som hade fin vägbana medan min var härligt spårig och (säkert minst en halv meter snö, det kändes så).

Men så kom jag till arbetet och dagen rusade förbi fort. Alla goa kommentarer som man får och så har jag lärt mig en ny sång som går som Abbas "Mamma Mia" fast man sjunger "Mamma Mia ge mig en potatis till". Och så har vi lekt spioner, dansat till Crazy Frog mm. Jag säger då det, vilka jobb får man shaka loss bara sådär ;) 


Ha en härlig fredag//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...