måndag 7 mars 2016

Bland bluebotar och magiska resor!




Idag har man varit på diverse olika workshops via arbetet. Och jag har testat på att köra Bluebot. Så kul :) Det är inte bara kul de är rätt söta också! Så nu längtar jag att få en sådan till arbetet!


Vi var även och lyssnade på en förskola som arbetat med magiska resan dvs. de hade gjort en flygande matta och låtit barnen bestämma resmål och så vidare med massor av fantasi. Mycket inspirerande! 

Sedan var vi på workshop som mina kära kollegor hade. Det handlade om ett filmprojekt tillsammans med barnen och det är så bra filmer som barnen knåpat ihop. Så härligt med all fantasi! 

Håller med Albert Einstein faktiskt som har sagt så här "Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskapen är begränsad, medan fantasin omgärdar hela världen, stimulerar framsteg, och föder utveckling." Och nog är det så! Fantasi är viktigt att ha! Så tappa aldrig den! Och våga vara med barnen i deras fantasi. Våga smaka på den där koppen med kaffe som är osynlig eller vad det nu kan vara...Jag älskar att busa till det här hemma med dottern som har sina låtsaskusiner och frågar om de ska ha mat också. När man med i fantasins värld så ser jag ibland hur ögonen liksom strålar hos barnen när de inser att även en vuxen kan det här med fantasi...



//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...