lördag 27 februari 2016

Våga vägra!

(Frääääääs)

Våga vägra vara som alla andra. Jag är den jag är! Jag har just nu sjukt dålig disciplin och har gått upp massor i vikt, men so what? Det sägs att jag är på smällen, men fel fel fel...Jag är bara tjock! Jag inbillar mig dock att kroppen på något sätt vill lagra mer än vanligt, kanske pga mina taskiga blod/järnvärden.

Ja jag har inte någon frän bil, men jag har Skrutten. Den är betald! Och jag har inte världens vackraste hem med det allra senaste och inte alltid det mest städade heller. Men jag och familjen trivs och man är ALLTID välkommen på en kopp kaffe eller ett glas vin eller vad man nu vill ha...

Jag erkänner att jag inte är helt frisk i knoppen. Jag har mina spöken och ibland dippar jag rakt ned med en smäll som påminner om big bang, men jag tänker inte dölja det. Jag jobbar med att må bättre, men det tar sin lilla tid.

Jag har en sambo som jag tycker mycket om, men som ibland irriterar mig mig ända ut i hårtopparna så att jag funderar på att packa väskan och dra till Jukkasjärvi (ibland). 

Och ja ikväll är jag irriterade på mångt och mycket. Att många ständigt försöker hålla en fasad uppe om att det är en konstant dans på rosor och sedan ska döma andra. Jag är inte perfekt på något sätt, jag kan både det ena och det andra som inte alltid är så bra. Jag är som är och tänker inte vara nåt annat...

Jag säger så här 
"Go Ahead and judge me! Just remember to be perfect the rest of your life"

Puss på dig//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...