onsdag 3 februari 2016

Tänk om!

Ibland knackar "Tänk om" på. Igår läste jag en del vänners statusar på Facebook som tänkte på "Tänk om man gjort si eller så". Och givetvis per automatik började jag också tänka bakåt. Livet hade kunnat se mycket annorlunda ut. 

Tänk om jag inte hade köpt Flinga, hade jag flyttat hemifrån annars just då? Tänk om jag hade tagit körkort tidigare, vad hade hänt då? Tänk om jag hade dejtat den där killen, vad hade hänt då eller vänner man brutit med osv. Man kan tänka i en hel evinnerlighet. 

Läget just nu! Ja, jag är märkligt nog ganska nöjd med livet. Visst ibland känner jag för att packa väskan och dra. Jag har inget perfekt liv på något sätt. Det finns fläckar på min sol :) Det finns ett antal kilo för mycket på min kropp, sambon och jag bråkar ibland, ibland känner jag bara för att säga upp mig från mitt arbete, ibland blir jag så irriterad på människor omkring mig, men summan av kardemumman är ändå att jag har det faktiskt ganska bra!

Jag har nära och kära, ett tak över huvudet på en plats som är vacker, mat i kylen, ett fast arbete med goa kollegor, är hyfsat frisk, inga hiskeliga lån. Sen finns det ju alltid saker man drömmer om som gärna skulle få slå in. Jag hade gärna haft en splitterny bil, men Skrutten duger särskilt nu när han har en ny kamrem och vattenpump ;) Och jag hade gärna vunnit en rejäl lottovinst och öppnat ett 50-tals kafe i byn och spelat rockabilly-musik hela dagarna.

Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men man får försöka leva som om det vore den sista dagen varje dag och det ska jag göra idag... 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...