söndag 7 februari 2016

Sista gången?


Idag tog jag en rejäl promenad. Antagligen sista gången jag gick i denna skog som ska avverkas inom de närmsta dagarna. Känns lite vemodigt faktiskt. Jag älskar äldre skog för det ger mig något sorts lugn och kanske även för att jag tycker "föryngringsytor" är sjukt fula, men givetvis förstår jag att avverkning måste ske någon gång för eller senare. 

Igår var det melodifestival och min favorit Robin gick vidare direkt till final. Annars gillade jag ingen av de andra låtarna direkt. Pernillas låt är en favorit, men inte i melodifestivalsammanhanget. 

Nu ska jag ladda batterierna för en ny vecka som består av arbete, möten, hälsoföreläsning och även en tid hos frissan *Wooohooo*.  Och håll nu tummarna att vi slipper den monsterförkylning/influensa som härjar häromkring. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...