onsdag 3 februari 2016

Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty

Titel: Öppnas i händelse av min död
Författare: Liane Moriarty

Handling: Cecilia är en framgångsrik kvinna med många bollar i luften. Hon har ett välordnat liv och en härlig familj. En dag finner hon ett brev skrivet av sin man av en ren slump. Det står "Öppnas i händelse av min död" utanpå brevet...Hennes man John Paul är på affärsresa just då, men när han ringer så tar hon upp brevet som hon inte öppnat än och han avfärdar det att han varit sentimental i och med första barnets födelse och ber henne slänga det utan att läsa det.

Mina tankar: Denna bok är inte som alla andra. Vissa stunder har den varit svårläst för att sedan öka tempot och man vill bara veta mer om vad som ska hända. Man får följa några olika personers liv, men på ett eller annat sätt så hänger deras liv ihop på ett eller annat sätt. Det förvirrade mig som läsare först, men väl en bit in i boken så vävs allt samman på ett bra sätt. En spännande bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...