onsdag 17 februari 2016

Drottningkronan - Ingrid Kampås

Titel: Drottningkronan
Författare: Ingrid Kampås

Handling: Det är sorg på gården i Hojum. Agnes ligger för döden. Ester har många framtidsdrömmar trots att döden vakar över gården, Ester vill gifta sig med Thore. Dock har inte hennes morbror Lars samma tankar...


Mina tankar: Detta är den femte delen i serien "Släkten". Det blir nästan som ett litet beroende att fortsätta läsa bok efter bok. Jag har haft ett uppehåll på flera år och då hade jag precis läst tredje delen som heter Tempelbranden och är skriven av Catharina Ingelman-Sundberg.  Ingrid Kampås som har skrivit Drottningkronan är en helt ny bekantskap för mig bland författarna här i Sverige. Ett positivt möte så jag får nog ta och beställa hem några av hennes andra böcker. Hon fick mig helt klart fängslad i denna bok trots det är många sorgliga öden och läskiga delar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...