onsdag 27 januari 2016

Jag - Överviktig?

Ja, jag har faktiskt mest skrattat åt det hela. Igår berättar en läkare för mig att jag är överviktig. Nähä vad säger du? Det hade jag inte en aning om...Eller INTE. (Mamma och jag garvade i telefonen också senare...)

Klart som korvspad att jag är väl medveten om dessa kilon. Jag vägde mig senast igår morse och kunde direkt säga vad min vikt var till läkaren. Att jag i somras var i princip normalviktig, men att mitt mående har gjort att jag tröstat mig en hel del med mat eller rättare sagt massor med mat. Har jag varit ledsen då har jag glott i vårt skafferi, ätit lite för att må bättre för stunden och visst har det hjälpt. T.ex socker ger härliga signaler till hjärnan att man blir pigg för en stund.

Dessutom ville läkaren att jag skulle ta ett Hba1 för jag kunde ju kanske ha diabetes pga min övervikt. Jo, men tjena...jag lever med en diabetiker så jag är väl medveten om symtomen och liknande. Det kändes så intelligent med tanke på vad jag sökte för egentligen. Tur jag inte är självmordsbenägen...inte nu i alla fall! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...