torsdag 28 januari 2016

Ibland...

Ibland behöver man pausa. Just nu känns det som om jag behöver paus från all stress. 

Läste en jobbrelaterad grej för en stund sedan och kände bara "Nä fy jag pallar inte"!!!. Kände liksom hjärtat rusade igång och hjärnan kickade igång, tankar om att "Jaha nu ska det bli ännu mer arbete som ordnas" och så vidare med en massa andra tankar.

Jag borde kanske byta yrke helt och hållet. Visst jag älskar mitt arbete egentligen med alla möten med barnen som det blir, men det måste vara under bra förutsättningar och det känns inte så just nu.

Jag vill egentligen bara vara helt själv och det ska vara tyst omkring mig. Och nej, jag är inte lat! Jag är bara en aning trasig för tillfället. 

//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...