söndag 17 januari 2016

Det går undan...


Helgen lider mot sitt slut. Det går liksom undan av bara farten. Min helg har varit hyfsat lugn faktiskt. Försökt ladda mentalt och ladda batterierna, men igår blev allt så fel och jag hamnade i sockerchock och sen har jag inte varit människa...Så nu blir det att göra om och göra rätt!

Igår så hade vi fixat ensilage till våra rådjur här hemma. Och ställt två sopsäckar fulla vid vårt pannrum. Gissa vem som smög sig intill och började vräka i sig? Jo, Flinga Fjant så jag fick kånka upp säckarna på vårt trädäck och en mycket sur Flinga Fjant stod nedanför. Jag bara väntade på att hon skulle ta sig upp för trappan...,men så blev det tack och lov inte.

I morse när frukosthöet var slut i hagen så rymde hon...till rådjurens foderplats. Denna lilla ponny! 16 år gammal blir hon i år. Inte klokt vad tiden går. Har haft henne och Bella Bus sen 2001 och Bella blir 17 år i år.

//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...