lördag 5 december 2015

Märkligt!


Det känns jättemärkligt ikväll. En lördagskväll och det är bara jag och Maja hemma här på berget. Sambon är iväg på 40 års kalas. Vi har myst och tittat på Pelle Svanslös Julkalender som sändes för en herrans massa år sedan. Rätt mysigt trots det vinden tar tag i huset ibland och regnet smattrar mot fönstret.

Fast jag hade helst haft ett litet lagom snötäcke utanför nu och några minusgrader. Ge mig lite snö för tusan! Nu är jag trött på blåsten och regnet!

I eftermiddag skrev jag ihop en ansökan. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas! Det känns som detta är jobbet för mig verkligen. Men sjukt vilken tid det tar att lägga in utbildningar och tidigare arbeten med mera. Man inser att man hunnit med en del i sitt liv trots allt...



//Tess

2 kommentarer:

  1. Här är bara jag och sambon hemma. Bägge barnen övernattar hos varsin kompis. Tomt....

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...