onsdag 9 december 2015

Lussa lite hit...


Och lussa lite dit...Ikväll var det dags för Lucia-firande på dotterns förskola. Visst är det mysigt och trevligt att vi föräldrar får ta del av detta, men i min andra roll som pedagog så mår jag ibland lite dåligt för det finns ju trots allt barn som inte gillar situationen helt och hållet med att det står en hord med föräldrar, syskon och andra släktingar och tittar på.

Men det var jättemysigt ikväll. Min dotter Maja sjöng med ( i alla fall rörde på munnen). Hon har pratat om det i flera dagar om Lucia-tåget. Och om kvällarna innan hon somnat har hon sjungit diverse julsånger.

Väl hemma sen så satte vi ihop pepparkakshuset. Vi orkade dock inte dekorera det ikväll, det tar vi en annan dag. Vi spar på det roligaste ;) Och jag har så sjukt ont i nacken/skulderbladet så nu ska jag umgås med Herr Vetekudde.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...