tisdag 29 december 2015

Landet med de gula kassarna!


Idag blev det äventyr! Innan 06:00 så var stallet gjort och hästarna ute i hagen. Sen dundrade jag och Skrutten mot barndomshemmet för att lifta med mina föräldrar och mormor till landet med de gula kassarna.

Vi hade dessutom en himla tur med parkeringen. Närmre går liksom knappt att få och då var vi nere vid 10-snåret. Och det blev en hel del i min kasse (Läs flera kassar). Helnöjd med hästhuvudet här ovan på bilden. Dessutom för er som inte vet, men som har mynt liggandes hemma så har de nu en myntautomat vid kundtjänst där man kan växla inte mynt och de tar inte ut någon avgift. Dock är kvittot bara giltigt den dagen då mynten växlades in.

Det var trots allt en hel del människor på Gekås. Mer än vad jag trodde, men inte så det var olidligt eller hysteriskt. Kläder fann jag inte så många, men jag har ju typ köpförbud på kläder nu.

Men efter en dag i Ullared är det alltid skönt att komma hem. Så nu blir det myspys i soffan. //Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...