fredag 11 december 2015

Fredag

Det blev fredag och jag är sjuk. Värken har minskat lite, men än är den där och gör sig påmind. Vi har lekt "Pluto" idag också och varit om att det blinkat i strömmen här. Två gånger har de varit här idag och lagat. Först en runda vid två-snåret och sen höll det ungefär i två timmar och sedan kom en strax efter sex ikväll så nu blinkar det inte för tillfället...Fördelen är att jag inte behövde ha dåligt samvete eftersom varken spis eller tvättmaskin fungerade. Och jag ska ju vila, men ni som känner mig vet att jag är rastlös. 

Är även tacksam att jag beslöt att dottern skulle vara hemma både igår och idag för idag fick jag samtal att magsjukan härjar på hennes förskola. Skämtade i onsdags på Lucia-firandet med sambon och sa att vi skippar pepparkaka och glögg för det blir säkert magsjuke-utbrott efter detta...Och jaja jag hade rätt ;)

Nu ska jag inta soffan igen och återigen bara vara. Men muskelfästet mår så mycket bättre. //Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...