söndag 8 november 2015

Vackra trädgårdar!




Idag åkte vi en runda med bilen och man blir ju lite avundsjuk ibland när man passerar en del hus med underbara trädgårdar. Själv är jag typ less på vår trädgård med mera. Det känns som vi har många idéer och mycket som inte blir klart. Kanske ett fall för den Arga Snickaren? Nä så illa är det nog inte. 

Det jag känner vore trevligt vore att få till snygga rabatter och en bra stengång från där vi parkerar bilarna upp till husets baksida i alla fall. Och även kring mitt växthus. Jag har ju en förkärlek till sten, men samtidigt vill jag inte ha det för modernt eftersom vår kära kåk är gammal som attan. 

Turligt nog dök denna sida upp som http://www.stenbolaget.se/ som har väldigt mycket inspiration både till uteplatser, entréer och massa annat. Titta gärna under fliken "Inspiration". 

Det jag känner skulle kunna passa är något som heter Steppingstone Granit och som ger ett äldre intryck. Vill ju behålla den gamla känslan. Där emot  vid växthuset som ligger en bit ifrån huset känns som man skulle kunna ha en modernare touch i form av marksten. Det finns en snygg som heter Troja Antik! Den skulle mer än gärna få finnas vid mitt växthus! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...