torsdag 12 november 2015

Tvivel!

Ibland tvivlar jag på mig själv. Som till exempel ikväll tvivlar jag på att jag är gjord att vara förskollärare. Det känns som jag kanske borde arbeta med något annat. Men vad? 

Mycket som snurrar runt innanför pannbenet denna afton. Kan det vara så att det är lite mycket på planet nu att ta in. Mycket nyheter som tar energi och oro för framtiden? 

Jag erkänner jag försöker undvika nyheter både på tv och radio liksom tidningar. Det är helt enkelt för tungt. Så dela gärna en nyhet, men en glad sådan! En glad nyhet här är att kattugglan hoar utanför husknuten och hoar antagligen klart nu och inte inatt ;) 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...