tisdag 24 november 2015

Tack och lov!




Tack och lov! Imorgon är det min lediga dag och jag behöver verkligen den! Är allt annat än i form fortfarande. Snurrig i huvudet! Så imorgon blir det mys-dag här hemma med lite pepparkaksbak med Maja. 


Det sägs att någon har sett varg i mina trakter ikväll och jag är väl lite knäpp och tänker ungefär som inte alla andra utan jag tänker mer "Åååååh jag vill se" medan andra tänker "Åh fy bort med eländet".  Men varg är ett djur som alltid tilltalat mig. Varför vet jag inte! Är så gruvligt tacksam att jag hann in i varghägnet innan den möjligheten försvann. Här nedan ser ni mig och vargen Lucy. Fick t.o.m en rejäl blöt puss av henne! 

Visst kan jag förstå rädslan för varg, men samtidigt finns det något annat i våra skogar som jag är mer rädd för och det är vildsvin...inte de som mår bra, men de som skadeskjutits eller skadats i trafiken. Vildsvin är inte att leka med...och de är betydligt fler i vårt avlånga land än varg. Och visst är det inte roligt när ens djur skadas av rovdjur så jag kan förstå varför man inte gillar varg heller för den delen. Ungefär som jag tycker om duvhökar som gör flygangrepp här på berget mot mina höns...




Och snart parkerar jag min stora rumpa i soffan för att se "The Bachelor". Det är ju egentligen ett riktigt larvigt program. Fattar inte att man får känslor så fort för någon som vissa! Men jag var sjuk när detta program började och nu måste jag ju få se hur det slutar...Och jag säger då det den där Per hade jag inte velat ha för allt smör i Småland. 


//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...