torsdag 19 november 2015

Snöfall och tystnad!


Ikväll föll den första snön. Inga mängder, men det syns att Skrutten (Min bil) skiftar färg nu i alla fall. Jag blir som barn på nytt när jag ser de första snöflingorna. Hoppas att det blir lite lagom med snö framåt så man dra fram pulkor och åka nedför backarna! 

Och vad händer nu? Ja, det här tyst i vårt hus. Maja sover sött och jag njuter av tystnaden faktiskt. Det har varit en intensiv dag med denna lilla fröken som numera kan så mycket själv och har som sin mor mycket egen vilja. Det tar på krafterna att vabba och jag hoppas att det är sista dagen imorgon som jag behöver vabba på ett bra tag. Nu vill vi vara friska LÄNGE!

I övrigt försöker jag stänga av allt som händer i vår värld. Fast det är svårt. Terrorhotet som kommit så mycket närmre. Det känns inte längre som man funderar på OM det ska smälla utan snarare NÄR det ska smälla. Jag är tacksam att jag bor här ute i skogen faktiskt. Det känns mindre farligt på något sätt. Och jag är glad att jag har köpt många julklappar redan och inte behöver trängas i julhandeln bland folkmassor.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...