torsdag 26 november 2015

Ljus i vårt hus!


Det tar sig sakta, men säkert mot ett adventsfint hem. Vissa saker är totalt spårlöst försvunna och andra saker undrar man vart man ska ha dem någonstans. Givetvis måste man byta ett antal x glödlampor också och givetvis är det den som man inte provade först om den lös. 

Jag har köpt två helt nya adventsstjärnor på Gekås i höstas och hmm...vart tusan ska jag hänga dom? Har även hittat ljuskulor som ska hänga någonstans också. Och jag planerar faktiskt att besöka Jul-Ljus i Hok imorgon för att hitta en liten adventsstjärna att ha i fönstret i hallen för den adventsstjärna som brukar hänga där puts väck. Och risken är ju att något annat får följa med hem också. Rekommenderar verkligen ett besök hos Jul-Ljus. Om de har hyacinter kvar så får nog någon följa med mig hem ;)

Och om man ändå är i närheten av Hok kan man besöka Leva Café Hemma också som också säljer inredning och andra söta saker. 

Mysigt blir det i alla fall när man tänder upp här hemma på berget. Åh jag tycker om denna tid också. Jag gillar våra årstider. Alla har sin egen charm!

//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...