söndag 22 november 2015

Ibland önskar man sig bort!


Ibland när det är mycket så önskar man sig bort. I morse på väg till stallet så bet faktiskt kylan mig i kinderna. Och jag insåg att jag trots allt att vinter ofta är en mysig tid att jag längtar efter sol och värme.

Och en dröm jag har är ju att faktiskt åka någon gång till Australien som ligger gräsligt långt bort. Men jag brukar ibland kolla Flygresor till Australien för att kolla priser och liknande. Någon gång ska jag dit! Det tar ungefär 31 timmar att ta sig dit. Och en flygstol kostar ungefär 10 000 kronor. Alltså en hel del pengar och så ska man finna hotell, men det finns många bra sidor för att få en bra prisbild som den här ovan samt även boende. 

Tänk vad enkelt det är nu för tiden att boka resor. Förr var man tvungen att ta sig till ett kontor, men nu kan man sy ihop en helt egen resa hemifrån. Allt var trots allt inte bättre förr.

Sydney har ju mycket att erbjuda och är ju känt för det stora operahuset. Och ska man dit så måste man ju så klart se "Blue Mountains". Och det lockar mest eftersom det finns möjlighet att få träffa både koalor och kängurur där.  Givetvis måste jag åka utanför Sydney och besöka en riktig ranch också. 

Nä, nu ska jag återgå till städningen och drömma mig bort till Sydney i Australien. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...