söndag 29 november 2015

Allt jag behöver nu!


Allt jag behöver nu
är att hitta mig själv igen
Det kommer kanske inte
att bli lätt

Livet är en berg- och dalbana. Ena dagen känns det som allt går uppåt för att sedan gå nedåt. Igår hörde jag Miriam Bryants version av "Allt jag behöver nu". Nu stämmer allt långt ifrån i den låten, men vissa bitar. Jag känner mig vilse och rastlös! Vill ha en plats där jag kan vara ifred, lugn och ro samt finna mig själv. 

Det är mycket nu! Och man ska ju så jävla mycket! Man ska vara i tipptopp form, äta diverse saker helst ekologiskt eller någon nedrans diet (Är det inte GI så är det 5:2 osv). Man ska träna, helst hänga på gymmet, ha de senaste träningskläderna. Men nä jag vägrar jag tänker gå i mina sjukt osexiga träningsbrallor och hör å häpna ibland går jag mina powerwalks i jeans ;) Och så fort man går upp ett gäng kilo förekommer rykten om att man är gravid och jag får göra er besvikna - Det är jag inte! Jag är bara tjock!

Dessutom ska man arbeta helst heltid, men det tänker jag ALDRIG göra. Och givetvis kommer alla viktigpettrar in där och påpekar att man kommer få en sjukt dålig pension annars, men helt ärligt vem vet om man lever när man går i pension? Jag tror jag mår bättre att arbeta 75% och kunna hänga med dottern mer. Dessutom ska man utvecklas i sitt arbete och ge järnet och helst lite till för att få en liten lönehöjning. 

Och så ska man ha ett vackert hem och för vara lite rebellisk gick jag för någon vecka sedan med i facebook-gruppen "Family Living - The True Story". Och man känner sig genast bättre som människa och får ett och annat härligt skratt som säkert förlänger livet. 

Man får heller inte ha en Skrutten. Spelar ingen roll om man betalt Skrutten kontant. Helst ska man ha en bil som är max 2 år gammal, men sedan att man har ett kreditköp i ett antal x år räknas inte.

Nä nu har jag nog kräkts klart och tänker faktiskt intaga ett par ostbågar sega och dana, men vem f-n bryr sig om hundra år? 

2 kommentarer:

  1. Hysteriskt. Ytan är ju bara yta. Insida och mående viktigast i längden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det hysteriskt!!! Usch ibland vill jag flytta ut i en koja i skogen!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...