torsdag 22 oktober 2015

Varje dag är en gåva!


Det är en märklig dag, skulle vilja säga en tung dag. Mycket tankar som far omkring inne i huvudet på mig. Det är precis som om Sverige stannade idag. Ett dåd på en skola har skett. Sjukt nog så är jag förvånad att det inte har hänt tidigare! 

Det är många som mår så otroligt dåligt och det är inte lätt att se hur andra mår på insidan. Jag tänker på de drabbade och anhöriga. Det gör ont i min själ.

Jag har valt att inte läsa nyheter längre för jag kvävs ända in i själen. Det är så mycket att ta in och sortera. Oroligheter både här och var. Framtiden är oviss. Ändå når det fram. Man läser på Facebook, man hör i personalrummet, man råkar få in en nyhetssändning på lokalradion eller så står man i kön på Ica. 

Jag skulle vilja ha en stor jäkla fet "Ignore-knapp". 

Jag vill bara leva och njuta av varje dag för det är ju faktiskt så att varje dag är en gåva. Man vet aldrig vad som händer. Så därför vill jag nu framhäva mer glädje trots alla hemskheter! Samtidigt förstår jag att många vill bearbeta genom att prata.

Kanske kan vi börja sprida mer glada händelser!
Vad sägs om denna? Innan jag går hem idag berättar ett barn för mig att denne tänker rädda mig om det kommer en varg. Vi pratade smått om vargar tidigare idag när vi var iväg en sväng i skogen med en del av barngruppen Det var någon som blev rädd och jag sa att jag skulle rädda denna i fall det kom en varg och ett annat barn frågade "Men fröken du räddar väl mig också?" Jag svarade så klart att jag räddar dig och alla andra också". Det värmde i hjärtat att ett barn som säkert funderat en del på det där med vargarna att denne faktiskt tänkte rädda mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...