torsdag 8 oktober 2015

Livslevande värmekudde!

Min kära katt Hedda är helnöjd med livet nu när matte är hemma dagtid. För då kan man få färsk kattmat varje gång man mjauar (Läs illskriker eftersom matte inte tål ljudet). 

Och i utbyte får matte en livslevande värmekudde de stunder inte Hedda vill ha mat. Och jisses om man matte nyser för högt eller råkar skratta när hon ser på film då ger Hedda en sträng blick. Det är inte heller okej att ha för högt ljud på tv-apparaten heller för då börjar Hedda vifta irriterat på svansen. Sambon hånar mig och säger det är mitt eget fel eftersom det är snart två år sedan jag kastade kalvsylta efter henne nere vid verkstaden och det gick antagligen hem. 

Får nog servera det den 15/10 då det är två års jubileum som hon dök upp från ingenstans. Turligt nog i rättan tid för några dagar senare skulle jag åkt och tittat på en katt som eventuellt skulle fått flytta hit. 

Det är bara att erkänna - min katt äger mig.

//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...