lördag 19 september 2015

Tacksam!


Tacksam - Det är jag idag! Tacksam för att mina höns överlevt antingen flygangrepp av hök eller en smygande räv. Jag vet inte vad som hänt mer än att det blev ett himlans liv ute på gården och alla höns sprang åt olika håll och gömde sig på första bästa ställe. Och jag kröp runt under skjulet och lockade, liksom kikade runt i buskar och lockade med smått och gott som majs för få in dem i hönsgården.

Jag är även tacksam att jag och sambon fick lite egentid då mina föräldrar kom hit en sväng ikväll. Och vad gör vi? Jo, vi åker och pantar (Klappar för fullt på axeln) och handlar i lugn och ro. Och belönar våra barnvakter med Vulkanpizza från Amigo i Nässjö. De hade inte provsmakat denna pizza så någon gång måste ju vara den första.

Och i övrigt tror jag faktiskt vi är lite otacksamma ibland. Det finns så mycket att vara tacksam över. Att man lever och mår bra, att familjen mår bra, att man har ett tak över huvudet liksom mat på bordet + femhundraelva andra saker.

Nu ska jag slänga mig i soffan och bara vara!

//Tess

1 kommentar:

  1. Och jag blev tacksam för att Dina ord påminde mig om att vi har mycket att vara tacksamma över! / Ha en fortsatt bra kväll, Stina

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...