fredag 25 september 2015

Min övervakare...


Ja, jag har en alldeles egen övervakare. Hedda heter hon och har snart bott på berget i två år. En sk. hittekatt som följer varje steg jag tar inom hemmets vrå. Lägger jag mig i soffan så kommer hon på två röda. Är det sent en kväll går Hedda runt och jamar samt blänger på mig om att det är läggdags. Sedan ligger hon intill mig i sängen raklång i princip hela natten. Man kan nog säga hon valde mig. Om sambon är själv hemma ser han inte röken av henne eller hör henne, men det räcker att jag öppnar ytterdörren så kommer hon direkt.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...