onsdag 9 september 2015

Idag började det!

Idag började stegräknar-tävlingen i kommunen där jag arbetar. Så nu jäklar! Har redan passerat 3000 steg idag så det blir nog bra det här. Idag känns inte som min lediga dag särskilt ledig för först ska jag besöka tandhygienisten för att antagligen känna mig som Thore Skogman där efter. Och senare ikväll är det dags för föräldramöte på dotterns förskola. Fast samtidigt är det skönt att ha såna här saker inbokade när man ändå är ledig. 

Och den stora nyheten idag är att Agda har fått ytterligare två kycklingar. Hon har inte klivit av äggen och jag vet att några hönor var och lade några ägg där Agda passade på att kliva upp. Så nu satt två söta svarta kycklingar och tjippade imorse. Men ska jag vara ärlig så får det gärna räcka nu. Det känns som om jag får bygga ut ladugård/stallet snart om det ska hålla på så här...

//Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...