söndag 6 september 2015

Den stora frågan?

Den stora frågan är om vi ska äta ägg eller kantareller till kvällsmat ;) Vi behöver inte svälta här på berget i alla fall. Är så tacksam att jag har mina hönor som ger oss ägg för den gulan som blir i äggen här går inte av för hackor. 

I kväll tog jag även tur ut i skogen och fanns guld. Regnet som fallit senaste veckan har gjort susen för kantarellerna. Så härligt att traska runt i skogen och hitta dessa gula kantareller. Frisk luft och motion får man som bonus!

Men det lutar faktiskt åt en stekt ägg på smörgås ikväll. Många vet att jag nöjer mig oftast med en smörgås med stekta kantareller per år ungefär. Jag tycker bara det är så roligt att plocka och ge bort :) //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...