måndag 3 augusti 2015

Ödesgudinnan på Salong D'amour - Anna Jansson


Titel: Ödesgudinnan på Salong d'amour
Författare: Anna Jansson

Handling: 
I Visby ligger Salong D'amour och det är ingen vanlig frisörsalong utan där frågar ägarinnan dig följande  "Vad kan jag göra för dig?" menar jag inte bara ditt hår. Jag menar: "Vad kan jag göra för dig i ditt liv?". Angelika är hennes namn och det är hon och hennes anställde Ricky som försöker skapa möten mellan människor.

Mina tankar: Det var otroligt intressant att läsa en bok av Anna Jansson i en helt annan genre. Boken gör en varm ända in i själen. Man vill inte sluta läsa utan det är en riktig bladvändare. Och jag skulle gärna se en sorts fortsättning av denna bok eller kanske som filmatiserad! Och nog är det så att frisörer får veta en hel del av sina kunder. Själv är jag öppen som en bok och pladdrar om allt mellan himmel och jord när jag sitter där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...