tisdag 4 augusti 2015

Morgonpromenad och en massa tankar..


Idag skippade jag allt vad kantareller är även om det ryckte i händerna när jag passerade några. Det blev istället fokus på att koppla av och bara lyssna på fågelkvitter och skogens alla ljud. Riktigt skön promenad idag på 5 km. Precis vad jag behövde. 

Och vad doftare godare än nyslaget hö? Inte mycket möjligtvis när man bakar pepparkakor hemma i köket kanske ;) Hemma på trädäcket hör jag nu hur tornsvalorna svischar förbi. Ljuvligt att det är sommarkänsla igen även om det sista veckan av min ledighet. 

Jobbångesten kommer sakta krypandes efter mig. Så pass att jag har börjat söka andra arbeten i andra branscher. Jag har inte gnistan längre eller gnistan finns där, men orken för allt vad det innebär att arbeta inom förskolan är borta. Rädslan att bli dålig igen eftersom jag återigen hamnade på avdelningen där jag blev dålig så pass att jag glömde namn, visste inte hur jag tog mig hem utan helt plötsligt stod jag bara med bilen på gårdsplanen eller nätterna när knappt sömntabletter fick mig att sova. Eller panikångestattackerna löste av varandra så pass att jag fick uppsöka  och be till porslinsguden.


Jag vet att det är andra förutsättningar nu än tidigare, men...jag är ändå rädd. Önskar jag kunde fått landa lite till.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...