söndag 2 augusti 2015

Liseberg


Liseberg blev det igår. Kan meddela att vi var allt annat än ensamma. Det var för mycket människor där igår. Och jag lider med dem som åkt långt och verkligen ville åka så mycket attraktioner som möjligt för det var i princip 60 minuters kötid på de flesta ibland mer kötid på de riktigt populära. Maja ville åka allt och tyckte inte om när vi sa att hon t.ex. var för liten för Lisebergsbanan ;) Det blev Kristallsalongen, Farfars bilar och sagoslottet. 


Och naturligtvis köptes en del lotter också och jag hade turen att vinna en påse Malaco, stjärnvinst toblerone och geisha. Hah som Elza sa ödets ironi att jag vinner choklad eftersom jag inte tål choklad och det slår aldrig fel om jag ställer mig och köper lotter/nummer vid ett chokladlotteri så brukar det bli vinst.

Sedan ett stort tack till en kille vid "Träslaget" som var enormt duktig med att slå och sedan gav bort sin vinst (en söt Papegoja) till Maja. Härliga människor det finns! 


Jag trodde vår kära dotter skulle däcka i bilen utanför Göteborg, men det blev inte förrän i Jönköping. Mycket bus i denna dam...och jag erkänner att det var rätt skönt att komma hem igårkväll och det var riktigt tyst och skönt att sitta i uterummet en stund för ljudnivån är ganska hög på Liseberg...

//Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...