torsdag 13 augusti 2015

Envist ponnyskrälle!

Mina två troll är två stora personligheter. Flinga Fjant är det mest envisa ponnyskrälle jag känner. De har varit i en annan hage och betat och jag brukar lätt kunna leda båda två tillbaks till hagen med sol/regnskydd. Men idag hade Flinga Fjant redan bestämt sig när hon fick syn på mig att hon skulle minsann inte fångas in i den hagen...Nähä hon skulle gå lös minsann tyckte hon och skenade förbi mig i grindöppning i riktning mot trädgården så när jag hade ställt Bella Bus i rätt hage började jakten. 

Vi tog en tur ute på den stora prärien (Läs ängen) och en runda i trädgården igen tills jag gav upp och hämtade muta i form av pellets för då blir man så lydig så man trippar snällt till hagen minsann...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...