söndag 12 juli 2015

Nu börjas det!

Ikväll blev det en runda i full fart. Men mitt öga har skådat något och nu är det bara att inse att nu börjas det med svampsäsongen. Som jag har längtat! Äntligen liksom kommer kantarellerna! Woop woop! 

I övrigt har vi haft en dag hemma på berget. Jag har "float" och "laatt" ved i mängder och parti. Skönt att få lite måsten avklarade också även om det är kul att roa sig också. Men det var rätt skönt att vara hemma en dag efter att man har varit iväg. 

Nu återstår fyra semesterveckor kvar. Jag hoppas att de går lite långsammare än de två första veckorna av ledigheten. Jag har ju en del saker som ska klaras av först ;) 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...