fredag 24 juli 2015

Nom nom nom...


Igår fick jag ett infall att köpa hem och göra egen smörgåstårta. Kan ju ha något att göra med att sambon fyller år imorgon. Så nu på morgonen har jag garnerat. Perfekt tajmning för dottern vaknade precis när jag hade satt i smörgåstårtan i kylen. 

Så idag ska vi lyxa till lunchen för sambon och med flera. Det är inte så ofta jag gör smörgåstårtor nu för tiden. Det tar sin lilla tid och det är ju trots allt ganska smidigt att köpa färdiga! Jag är dock lite kräsen när det gäller smörgåstårta. Den får inte vara för blaskig och smaklös! Vet ju att smörgåstårta oftast smakar mycket godare dagen efter den är serverad. Ni vet när det står en liten bit kvar i kylskåpet och man norpar den till frukost ;)

//Tess

2 kommentarer:

  1. Å vad sugen på egengjord smörgåstårta jag blev, men tyvärr vägrar sambon äta pga den innehåller crabfish :(. Å då blir det ju inte att man gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan ju byta bort crabfish mot något annat :) Jag har t.ex. mimosasallad i min :)

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...